dilluns, d’abril 07, 2008

captura de fotogrames

De vegades voldríem capturar un fotograma d’un arxiu de vídeo i no sabem com fer-ho. Potser us passa el mateix que em va passar a mi, que ho intenteu fent una captura de pantalla, i després copiant i enganxant en un programa de tractament d’imatges i al final us trobeu amb un quadre negre. Cercant per la xarxa vaig trobar l’explicació d’això de que no funcioni la captura de pantalla. Sembla ser que els arxius de vídeo els reprodueix DirectX i que la captura de pantalla no els capta, per algun motiu. El cas és que vaig cercar una mica més i vaig trobar aquest programa, petit i que no s’instal·la, que va molt bé per fer captures de fotogrames. I a més és de franc. Al web del programador hi ha altres programes que sembla que també són útils. Ja em direu què us han semblat.